じふのブログ

人は、語ることの出来ないものに対して沈黙しなければならない。

Smells like teen spirit 和訳(直訳)

 

Load up on guns, bring your friends
銃に弾を込め 友人を呼ぶ
 
It's fun to lose and to pretend
失うのも偽るのも悪くない
 
She's over-bored and self-assured
彼女は退屈で物怖じしない
 
Oh no, I know a dirty word
オーノー、私は汚い言葉を知っています

 

 

Hello, hello, hello, how low
こんにちは こんにちは こんにちは どのくらい沈んでいますか?
Hello, hello, hello, how low
こんにちは こんにちは こんにちは どのくらい沈んでいますか?
Hello, hello, hello, how low
こんにちは こんにちは こんにちは どのくらい沈んでいますか?
Hello, hello, hello
こんにちは こんにちは こんにちは
 
 
 
With the lights out, it's less dangerous
灯りが消えてより安全になる
 
Here we are now, entertain us
私たちが今いるここは私たちを楽しませる
 
I feel stupid and contagious
私は愚かだ、そして伝染していく

Here we are now, entertain us
私たちが今いるここは私たちを楽しませる
 

A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
ムラート アルビノ 蚊 私の性欲

Yeah, hey
イエイ ヘイ
 
 
I'm worse at what I do best
私は努力を尽くすことの方が苦手です

And for this gift I feel blessed
そしてこの贈り物のために、恵まれていると感じます

Our little group has always been
私たちの小さな集団はいつもあって
 
And always will until the end
そしてその終わりまで意思を持っている
 
 
 
(中略)
 

A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
ムラート アルビノ 蚊 私の性欲
 
A denial, a denial, a denial, a denial, a denial
拒否 拒否 拒否 拒否 拒否

A denial, a denial, a denial, a denial
拒否 拒否 拒否 拒否